חידושים בהחלפת מפרק הברך

שיתוף מאמר

השיטה הקינמטית

בשנים האחרונות נעשתה התקדמות ניכרת בניתוחי החלפת מפרק הברך, ואנו מבצעים למעשה ניתוחי ברך מלאים וחלקיים- קינמטים או אנטומים. בשיטה הקינמטית, מחליפים את מפרק הברך במשתל כאשר בסוף הניתוח זוויות הברך והמשתל בה יהיו קרובים ככל שניתן למפרק הספציפי של המטופל המנותח. בשיטה זו, המכונה השיטה הקינמטית,  אנו מאמינים כי נצמצם את אחוזי אי שביעות הרצון, ונשפר את התפקוד לאחר החלפת הברך מפני שהברך המוחלפת על תנועתה ויציבותה תהיה דומה ככל שניתן לברך הטבעית של המטופל לפני שהחלה בשחיקתה.

החלפת מפרק הברך בעזרת רובוט / ניתוח מונחה מחשב

היום אנו מבצעים את ניתוחי החלפות הברך החלקיות והמלאות עם טכנולוגיה המאפשרת לבצע בניית מודל של הברך הספציפית העומדת להחלפה, ולפי מודל זה, מתכננים את חיתוכי הניתוח שיחזירו את הברך לאחר הניתוח באופן מדויק למצבה הטבעי לפני קלקולה.

בעזרת ניווט ממוחשב או בעזרת רובוט המחובר לניווט ממוחשב ניתן בכל שלב בניתוח לבדוק האם החיתוך שבוצע תואם לתכנון המקדים ובמידה ולא, לבצע את השינוי הנדרש. טכנולוגיה זו מאפשרת למנתח להוציא לפועל בצורה המדויקת ביותר את תכניתו לברך ספציפית.

ניתוחי החלפת מפרקים בהנחיית רובוט

ניתוח להחלפת מפרק הברך הינו אחד הניתוחים האורטופדים השכיחים.
מספר האנשים אשר מפרק הברך שלהם שחוק, ועברו טיפולים שמרניים ללא שיפור משמעותי עולה.

אנו מחפשים באופן מתמיד כיצד לשפר תוצאת הניתוח להחלפה חלקית – UNICONDYLAR KNEE REPLACEMENT או החלפה מלאה של הברך.
הבנה מדויקת יותר של אנטומיית הברך, ביומכניקת תנועת הברך, האופן היחודי של כל ברך והשוני בין ברכיים של מטופלים, כמו גם דרך הניתוח עצמו, ויכולת הדיוק הניתוחי- כל אלו משפרים תוצאת הניתוח ומאפשרים לנו לחזות טוב יותר את השיפור שיושג מהחלפת ברך חלקית או מלאה.

בשנה האחרונה הכנסנו לכל ניתוחי החלפות הברך מערכת ממוחשבת המאפשרת תכנון טרום ניתוחי מדיוק וספציפי לכל מטופל, מערכת ממוחשבת זו מאפשרת דיוק מירבי בניתוח וכן בדיקה ווידוא דיוק זה בכל שלב ניתוחי לפני המעבר לשלב הבא בניתוח, וכך מונעת אי דיוקים וטעויות שבהעדר המערכת לא ניתן היה אפילו לאתר.

לאחרונה הוכנס לשימוש רובוט אשר מנצל תכנון טרום ניתוחי על גבי בדיקת CT מקדימה של הברך, מערכת ממוחשבת של ניווט ותוכנית ניתוחית מדויקת. ובנוסף מאפשר ביצוע הניתוח בזרוע ממוחשבת מדויקת ובטוחה.
מערכת זו אשר הוכחה כבר בדיוק ובתוצאות הניתוח בשנים האחרונות כעת בשימוש למטופליי. המערכת מאפשרת החלפת ברך מלאה או חלקית .

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן